Programmet er under utarbeidelse

Vi gjør oppmerksom på at endringer i program og tidsplan kan forekomme

Tidsramme torsdag: 12:00 – 16:00 | Tidsramme fredag: 10:00 – 15:00

11:00 - 13:00 #Mingleområdet, Meet Ullevål

Registrering

Registrering for deltakere, gjester og andre. Det serveres enkel lunsj i mingleområdet i forbindelse med registreringen. Husk å

Registrering for deltakere, gjester og andre. Det serveres enkel lunsj i mingleområdet i forbindelse med registreringen. Husk å medbringe din billett til arrangementet.

12:00 - 12:05 #SAL A

Åpning av Radiodager 2022 ved kultur- og likestillingsministeren

Kultur- og likestillingsminister, Anette Trettebergstuen åpner Radiodager 2022 - årets store fagkonferanse for lyd og radio.

Kultur- og likestillingsminister, Anette Trettebergstuen åpner Radiodager 2022 - årets store fagkonferanse for lyd og radio.

12:05 - 12:15 #SAL A

Kampen om publikums ører

Hvor interessert er lytterne i norske podkaster og radio? Hvilke aktører er de største konkurrentene? Og hvordan er

Hvor interessert er lytterne i norske podkaster og radio? Hvilke aktører er de største konkurrentene? Og hvordan er lydlandskapet i Norge nå, fem år etter DAB?

Analysesjef i NRK, Kristian Tolonen gir oss de ferskeste tallene.

12:15 - 12:50 #SAL A

Lederdebatten

Hvilke utfordringer har lydbransjen nå, og hvordan skal lederne løse disse? Hvilke plattformer ser lederne for seg vil

Hvilke utfordringer har lydbransjen nå, og hvordan skal lederne løse disse? Hvilke plattformer ser lederne for seg vil bli de viktigste fremover? Og hvordan skal de få de unge med, både som lyttere og ansatte? Dette får vi svar på under årets lederdebatt .

Deltakere er Aslak Sommerfelt Skretting (styreleder i Norsk Lokalradioforbund), Kenneth Andresen (radiosjef i P4-gruppen), Cathinka Rondan (radiosjef i NRK), Lina Tandberg (styreleder i Norsk podkastforening) og Jim Receveur (direktør i Bauer Media)

Ordstyrer er Sigrid Sollund fra NRK.

12:50 - 13:05 #SAL A

Hedersprisen 2022

Utdeling av Prix Radio Årets Hederspris.

Utdeling av Prix Radio Årets Hederspris.

13.20 - 14.00 #Sal A

En stemme å våkne til

Det er de som vekker Norge. Stemmene du kjenner så godt, som hjelper deg med å komme i

Det er de som vekker Norge. Stemmene du kjenner så godt, som hjelper deg med å komme i gang med arbeidsdagen. Hvordan lager de stikkene som gjør at lytterne velger å stå opp til programmet deres, i år etter år? Og hvordan holder de egentlig ut å stå opp så tidlig, hver eneste dag? I denne panelsamtalen får du møte noen av veteranene i morgenradio, og de vil fortelle hva som foregår i timer av døgnet som mange av oss vil kalle natt.

Paneldeltakere er Bjørn Faarlund fra P4s Radiofrokost, Øyvind Loven fra Morgenklubben på Radio Norge, Hanne Fleischer fra Frokostshowet på 1FM Molde og Odd Rune Wolden fra God Morgen, Trøndelag på NRK P1.

Ordstyrer er Rahand Bazaz fra NRK.

13:20 - 14:00 #SAL B

Hva er branded podcast, og hvordan kan du tjene penger på dette?

Branded podcast er podcaster der avsender er en virksomhet eller bedrift som ikke er et redaktørstyrt mediehus. Eksempler

Branded podcast er podcaster der avsender er en virksomhet eller bedrift som ikke er et redaktørstyrt mediehus. Eksempler på populære branded podcasts er Pengepodden fra Nordnet, Våre Historier fra Forsvaret og Vinmonopolets podcast.

For første gang i Norge har Kantar i samarbeid med podcastbyrået Gjenklang gjennomført en undersøkelse om branded podcast. I dette seminaret får du vite mer om resultatene fra undersøkelsen, hvilke kommunikasjonsoppgaver branded podcast kan bidra til å løse hvordan du kan tjene penger på å lage branded podcast, og hvordan holde deg innenfor det etiske regelverket når du produserer både redaksjonelle og ikke-redaksjonelle podkaster. .

Sesjonen er ved Hilde Apneseth, daglig leder i Gjenklang.

14:15 - 15:00 #SAL A

Musikkradio! Men med hvor mye innhold?

Musikkradio, eller «hitradio», garanterer lytteren mye musikk. Det er akkurat det lytteren ønsker, ifølge undersøkelsene kanalene viser til.

Musikkradio, eller «hitradio», garanterer lytteren mye musikk. Det er akkurat det lytteren ønsker, ifølge undersøkelsene kanalene viser til. Så hvorfor klarer ikke dagens musikkradio å engasjere de unge lytterne slik den jo gjorde tidligere? Har formatregler og «stoppeklokka» på innslagslengde vært mer destruktiv for innholdet enn fremhevende over tid? Hvorfor velger unge lyttere stadig ofte plattformer, som podkaster, hvor det ofte er 15-60 minutter med prat? Og hvordan sikre at både unge og eldre fortsatt vil lytte til radio? Dette er noen av spørsmålene som vil bli stilt i denne panelsamtalen.

14:15 - 15:00 #SAL B

Hele historien om "Hele historien"

Under fjorårets Prix Radio vant "Hele historien" både «Årets podkast» og «Årets faktabaserte podkast». "Hele historien" er også

Under fjorårets Prix Radio vant "Hele historien" både «Årets podkast» og «Årets faktabaserte podkast». "Hele historien" er også en av NRKs mest populære strømmer. Men visste du at bak suksessen skjuler det seg en fortelling om halvgamle P2-folk under hardt press? I podkastverdens tøffe virkelighet må de legge en plan for å overleve. På Radiodager får du høre historien om da en gjeng programsekretærer i 50-åra ville erobre et nytt publikum.

Sesjonen er ved Kjetil Saugestad

15:15 - 16:00 #SAL A

Jon Almaas: Fra kaffekoker til en av Norges beste programledere

Jon Almaas ledet Nytt på Nytt på NRK i over 15 år, hvor han underholdt over én million

Jon Almaas ledet Nytt på Nytt på NRK i over 15 år, hvor han underholdt over én million seere i uken. Nå er han programleder for «Praktisk info med Jon Almaas» og «Alle mot alle» på TV Norge. Almaas er kjent som skuespiller i serien «Side om side» og har også deltatt i 71 grader Nord – Norges tøffeste kjendis, for å nevne noe. Han har vunnet Gullruten for beste programleder fire ganger, første gang i 2002, og foreløpig siste gang i år, 20 år senere.

Hvordan jobbet Almaas seg oppover fra kaffekoker til å bli en av Norges mest kjente programledere? Hvordan forbereder han seg, før han skal sette seg i programlederstolen? Hvordan har han holdt seg aktuell og interessant i over to tiår? Og hvilke tips har han til alle som vil eller jobber med programledelse?

Det vil vi få svar på når Jon Almaas intervjues av Tomm-Espen Kroken på årets Radiodager.

19.00 #Thon Hotel Storo

Bli med på Quiz med Sigurd Sollien

Den tradisjonsrike og populære Radiodager-quizen blir arrangert torsdag 20. oktober klokken 19.00. I år er det Sigurd Sollien

Den tradisjonsrike og populære Radiodager-quizen blir arrangert torsdag 20. oktober klokken 19.00. I år er det Sigurd Sollien som har fått oppgaven med å utfordre deltakernes kunnskaper.

Sigurd har en lang tv- og radiokarriere bak seg og har vært mye å se som programleder på kanaler som TVNorge, TV 2, NRK og P4. Han har ledet quiz-showet, «Oppgrader» på TV 2. Sammen med makker Bjørn-Henning Ødegaard vant han dessuten kunnskapskonkurransen Alle mot Alle på TV Norge og kan smykke seg med tittelen «Norges smarteste kjendis» i programmets tredje sesong.

Det er gratis å delta på quizen og du trenger heller ikke være påmeldt til årets Radiodager for å delta. Møt opp med godt humør og skjerpede sanser.

09:00 - 10:00 #Mingleområdet, Meet Ullevål

Registrering

Registrering for deltakere, gjester og andre. Husk å medbringe din billett til arrangementet.

Registrering for deltakere, gjester og andre. Husk å medbringe din billett til arrangementet.

09:30 - 10:00 #SAL A

Ride the intro – perfekte radiostikk på mellom 6 og 60 sekunder

Hvor mye interessant kan du få inn mellom to låter, hvis du bare har 30 sekunder til rådighet?

Hvor mye interessant kan du få inn mellom to låter, hvis du bare har 30 sekunder til rådighet? Hvordan kan du få fram din personlighet, selv om det er musikken som er stjernen i showet? Og hvor mye rekker du egentlig si på seks sekunder? I denne sesjonen vil programleder-coach Tracy Lee gi deg gode tips til hvordan du kan få stikkene til å svinge, selv om du har få sekunder til rådighet. Du får høre lydeksempler og kommer garantert til å bli inspirert. NB. Foredraget er på engelsk

10:15 - 11:00 #SAL A

Strategisk bruk av sosiale medier

Dialogen med lytterne er ikke lenger begrenset til tiden på lufta. Med lur bruk av sosiale medier kan

Dialogen med lytterne er ikke lenger begrenset til tiden på lufta. Med lur bruk av sosiale medier kan du bli bedre kjent med lytterne, involvere dem og samtidig skaffe flere. Hva bør du tenke på når du lager en sosiale medier-strategi? Må du være på TikTok fordi kidsa er der, bør vi logge oss av Facebook og hvor mange emojier er lov på rad? Hvordan navigerer du «hippe og kule» kanaler uten å havne i flau identitetskrise?

For å svare på dette kommer Eirin Larsen, sosiale medier-sjef i DN. Hun har lang erfaring med innholdsproduksjon og strategisk bruk av sosiale medier, tidligere også fra NRK, Adresseavisen og Statsministerens kontor. Vi får hennes tanker om hva som gjør at noe deles videre – og hva slags video du ikke bør lage.

10:15 - 11:00 #SAL B

Working Towards Diversity – On how to create radio with a diverse representation

Programbeskrivelse kommer Sesjonen er ved Sabrina Vitting-Seerup som arbeider med inkluderende kommunikasjon. Dette gjør hun teoretisk, som postdoktor

Programbeskrivelse kommer

Sesjonen er ved Sabrina Vitting-Seerup som arbeider med inkluderende kommunikasjon. Dette gjør hun teoretisk, som postdoktor ved Universitetet i København, og praktisk gjennom sitt eget foredragsselskap, Ren Snak.

10:15 - 11:00 #Vinduslosje, Ullevål Stadion

Workshop: Lær å lage bedre stikk

Etter Tracey Lees foredrag holder hun en eksklusiv workshop for 12 personer, hvor du får øve på hvordan

Etter Tracey Lees foredrag holder hun en eksklusiv workshop for 12 personer, hvor du får øve på hvordan lage perfekte stikk på mellom 6 og 60 sekunder. Workshop krever forhåndspåmelding

Lee startet radiokarrieren som ung tenåring i Dublin, og ble etter hvert kjent i Irland som programleder for Today FM (Bauer) og for en lokalradiostasjon. Hun er også prisbelønt radio-produsent. I 2016 gikk Lee sammen med Nails Mahoney i «OnAirCoach». Sammen har de jobbet med over 4 000 radio-programledere over hele verden, gjennom workshops, seminarer og personlig coaching.

Antall plasser: 12
Påmelding her

11:15 - 11:45 #SAL A

Slik fanger du lytteren

I en jungel av podcaster er stemmebruk alfa og omega for å kapre lytteren. For det er ikke

I en jungel av podcaster er stemmebruk alfa og omega for å kapre lytteren. For det er ikke alltid stemmen du får på øret får deg til å virkelig lytte etter det som blir sagt. Den kan også få deg til å slå av. Det virker så lett å høres naturlig ut på radio, men det kan være noe av det vanskeligste. Hvordan bli lytterens venn?

Gry Veiby er programleder i Norges mest populære podkast, "Oppdatert", og gir deg i denne sesjonen alle tipsene og triksene du trenger for god stemmebruk.

11:15 - 11:45 #SAL B

Workshop: Working Towards Diversity

Programbeskrivelse kommer Workshopen er åpen for alle og trenger ingen forhåndspåmelding. Sesjonen er ved Sabrina Vitting-Seerup som arbeider

Programbeskrivelse kommer

Workshopen er åpen for alle og trenger ingen forhåndspåmelding.

Sesjonen er ved Sabrina Vitting-Seerup som arbeider med inkluderende kommunikasjon. Dette gjør hun teoretisk, som postdoktor ved Universitetet i København, og praktisk gjennom sitt eget foredragsselskap, Ren Snak.

11:15 - 11:45 #Vinduslosje, Ullevål Stadion

Workshop: Bli bedre på sosiale medier

Få eksklusive tips fra SoMe-sjef i Dagens Næringsliv, Eirin Larsen til hvordan du kan bli enda bedre i

Få eksklusive tips fra SoMe-sjef i Dagens Næringsliv, Eirin Larsen til hvordan du kan bli enda bedre i sosiale medier.

Larsen har lang erfaring med innholdsproduksjon og strategisk bruk av sosiale medier, tidligere også fra NRK, Adresseavisen og Statsministerens kontor.

Antall plasser: 12
Påmelding her

11:45 - 12:45 #Restaurant

Lunsj

Nyt en god lunsj, mens du mingler med kollegaer og nye kjente fra bransjen.

Nyt en god lunsj, mens du mingler med kollegaer og nye kjente fra bransjen.

12:45 - 13:15 #SAL A

Sesjon 15

Programmet er under utarbeidelse. Mer informasjon kommer.

Programmet er under utarbeidelse. Mer informasjon kommer.

12:45 - 13:15 #SAL B

Møt årets talenter

I denne sesjonen blir du bedre kjent med framtiden i norsk radio og podkast: de nominerte til Årets

I denne sesjonen blir du bedre kjent med framtiden i norsk radio og podkast: de nominerte til Årets talent.

I denne sesjonen blir du bedre kjent med framtiden i norsk radio og podkast: de nominerte til Årets talenter i Prix radio. I denne sesjonen får du høre hva talentene mener om norsk radio- og podkastbransjenå, hva de mener bransjen gjør videre og hva som skal til for at du skal klare å kapre dem til din redaksjon.

13:30 - 14:15 #SAL A

Breaking news og ubehagelige overraskelser - hvordan lage direkte nyhetsradio når man må improvisere?

Hva gjør Nyhetsmorgen når det har skjedd dramatiske hendelser i løpet av natta, og hele den planlagte sendingen

Hva gjør Nyhetsmorgen når det har skjedd dramatiske hendelser i løpet av natta, og hele den planlagte sendingen må kastes?

Hvordan jobber Nyhetsmorgen med å verifisere og ta etiske avgjørelser på stående fot når ingen egentlig vet hva som har skjedd og hvor alvorlig det er? I dette foredraget får du også tips til hvordan man kan nå frem med nyheter til et bredt publikum.

Hva gjør Nyhetsmorgen for at lytterne skal velge dem morgen etter morgen? Hvordan utnytter de radioens fortrinn når de dekker saker og hva gjør de for at Nyhetsmorgen også skal fungere for de som ser programmet på tv?

Sesjonen er ved Silje Sande og Silje Kathrine Bjarkøy

13:30 - 14:15 #SAL B

Tilstedeværelse på alle sosiale plattformer

Sara Høydal og Victoria Schau er influenserne på henholdsvis 22 og 23 år, som i flere år har

Sara Høydal og Victoria Schau er influenserne på henholdsvis 22 og 23 år, som i flere år har utmerket seg på hver sine respektive sosiale plattformer (herav Youtube, Instagram, TikTok og Snapchat.) Jentene har i tillegg bygget seg opp hver sine podkaster, samt drevet en sammen. Sara Høydahl og Victoria Skau har til sammen over 200 000 følgere på YouTube, og nesten 100 000 på Instagram. Duoen er bevisst på hvordan de bruker de ulike plattformene til å bygge opp merkevaren sin, og skape en lojal følgerskare. I dette foredraget deler influenserne av sine beste tips til synlighet i ulike sosiale medier, og hva som skal til for å lykkes. Hvordan brukes de forskjellige plattformene best mulig? Hvor skal man publisere hva? Alt dette og mer, får vi svar på fra jentene.

14:30 - 15:15 #SAL A

Sesjon 19

Programmet er under utarbeidelse. Mer informasjon kommer.

Programmet er under utarbeidelse. Mer informasjon kommer.

19.00 #Meet Ullevål

Prix Radio 2022

Prix Radio er en årlig prisutdeling og bransjefest for alle som jobber med radio og podkast i Norge.

Prix Radio er en årlig prisutdeling og bransjefest for alle som jobber med radio og podkast i Norge. Norges offiselle lydpriser verdsetter de beste radio- og podkastproduksjonene i året som gikk.

Se spesifisert program og praktisk informasjon her

Programkomiteen

Her er medlemmene av programkomiteen til fagkonferansen i 2022

Heidi Røneid

Programredaktør, Radiodager

Linda Holzerland

Metro Sounds

Miriam Alsvik

Bauer Media

Morten Scott Janssen

P4-gruppen

Helene Dante

Bauer Media

Christer Pettersen-Dahl

NRK