Programoversikt 2018

Konferanseprogram for Radiodager 2018. Klikk først på ønsket dag, deretter på den enkelte sesjon for utvidet informasjon.
Utvid alle +
  • 30. OKTOBER 2020

    FREDAG (DIGITALT)

  • I 2020 har vi hørt at radiolyttingen øker, men samtidig at ingen hører på lenger. Sannheten må fram, og tall må knuses. NRKs analysesjef Kristian Tolonen svarer på de tre viktigste tingene du lurer på.
    Fagsesjon
    Hvor
    Digitalt

  • Den største utfordringen for alle som lager lyd er at markedet er i ferd med å bli fragmentert. Alle ønsker å være publisister og radioen blir utfordret av Itunes, Spotify og TuneIn. Hvordan skal radioen vinne over utfordrerne? Hvordan skal vi lære opp kunder og sponsorer til å forstå at radio ikke bare er i bilen? Og hvor tynt skal knapt tilmålte ressurser i mediehusene spres for å strekke over satsing på et større tilbud – når vi ser både en vekst i både lineær og valgbar lytting?

    Jim Receveur, Administrerende direktør i Bauer Media Norge
    Cathinka Rondan, Radiosjef i NRK
    Aslak S. Skretting, Styreleder i Norsk Lokalradioforbund
    Kenneth Andresen, Radiosjef i P4-gruppen

    Intervjuer: Sigrid Sollund Programleder Dagsnytt atten, NRK
    Debatt
    Hvor
    Digitalt

  • Folket forandret seg da Koronaen kom til Norge. De fikk større behov for tydelig informasjon fra time til time, og søkte mot troverdige, betryggende stemmer og godt selskap. Hvordan har vi taklet publikums behov i krisetid? Hva gjør det med redaksjoner og programledere når vi skal prestere på direkten under en vedvarende unntakstilstand? Og hvilke gode ideer har krisa presset fram, som vi bør ta med oss videre? Intervjuer: Gry Veiby, Ukeslutt NRK
    Panelsamtale
    Hvor
    Digitalt

  • Vi er inne i en lydrevolusjon der publikum stadig oftere velger ikke-lineært innhold. Folk ønsker ikke bare mye forskjellig og godt innhold å velge i, men også høy kvalitet - og konkurransen fra internasjonale aktører er beinhard. I denne sesjonen spør vi om vi klarer å innfri forventningene. Vi diskuterer om sammenligningen med TV-seernes flukt fra lineær til valgbart innhold er relevant, når radiotallene er så gode - og om det da er rett å flytte penger fra radio til podcast? Vi undersøker også om det er en myte at man ikke kan tjene penger på podkast i Norge, og – hva ER innholds-forskjellen på radio og podkast egentlig? Intervjuer er Erik Aasheim.
    Panelsamtale
    Hvor
    Digitalt

  • Helt siden Anne Lindmo leda programmet Anne Panne i Radio Nova, har hun hatt en særegen stil og tilstedeværelse i media. De siste tjue årene har hun vært en av NRKs viktigste programledere på radio og TV, men selv etter at hun ble «Fredagsdronninga» på TV mista hun aldri kjærligheten til radioen. Anne vil her fortelle om sitt radioliv, og hvordan hun bevisst bruker de ulike forventningene til mediene og formatene når hun lager Lindmo på skjermen vs. podkasten Lindmo & Co. Kom og få verdifull innsikt i programledelse, intervjuteknikk, gjestebehandling og hvordan man skaper en lykkelig hardtarbeidende redaksjon. Intervjuer er Line Andersen.
    Panelsamtale
    Hvor
    Digitalt